July 27, 2011

Saya Pelat . Kenapa Hina Saya ?


" Saya pelat , Kenapa hina saya ? "

" Awak pelat ape? "

" Saya tahu, pelat sebenarnya ada 2 jenis kan ,"

" Betul , pelat pertama begini , Shaye ta shuke makan nashik lauk ayam mashak melah ,"

" yang ke 2 , tidak tahu menyebut perkataan, selalunya perkataan R ,"

" Saya dengan Rini nak pergi Rumah Razali untuk Raikan sambutan Hari Raya ,"

" Hahahahaha ,"

" Janganlah gelakkan saya !!! ,"

" Orang pelat macam awak, tak payah nak tonjolkan diri tu. Buat malu je orang gelak. hahahaha ,"

" Hina betul saya dihadapan awak sekarang ni,"

" Memang pun. Awak tu ada kelemahan yang sangat menonjol,"

" tapi kita ni hamba Allah juga. Saya tak mampu nak buat apa-apa selain berlatih-berlatih dan berlatih untuk saya dapat menyebut R. Tapi kenapa awak hina pemberian yang Allah bagi itu? Awak ingat awak itu sempurna kah? ,"



( sekadar cebisan )


2 comments:

asyraaf munshi said...

kenape org mcm kite slalu terhina...

Aisyah humaira said...

owh, anda juga sama seperti saya?