October 16, 2011

Sahabat Selamanya


Hurmm...
aku semakin hampir kehilangan seorang sahabat..
aku semakin hampir mengalirkan air mata
aku semakin hampir merasai penderitaanmu
hidup hanyalah saat menunggu kematian..
hidup hanyalah syarat menuju ke alam barzah...

Kita tak mampu menjadi sahabat selamanyakan..
kerana bila2 masa, perkataan sahabat itu tiada lagi dalam kamus hidup kau..
kerana kau,
sudahpun pergi ke alam sana.
sudahpun menunggu ke pintu syurga..
sudahpun mennati saat bersama di syurga...
itulah harapan aku..

sebenarnya,
walau apa yang terjadi..
kita adalah sahabat selamanya..

BERUNTUNGNYA WANITA YANG MEMPUNYAI RAHIM






1.) Dia bekerja dengan Tuhan..jadi 'kilang 'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.


2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari.Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..


3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin,itu dianggap mati syahid..Allah izinkan terus masuk Syurga..Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.


4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami:seluruh kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.


5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya,jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.

Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.


6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya.Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA........


Perkongsian sahabat di facebook :)

October 3, 2011

Adakah DIa Masih Mampu Berbicara !

Kenapa aku rasa cm tak sedap hati je weh.,,
aq rase risau sangat...
rasa cm dah x kan jumpa die lagi..
aq jadi TAKUT !
dah 3 ari aq x chat ngan die...
adakah dia masih lagi ...
masih lagi boleh berbicara...
Ya Allah...
Aku takut kehilangan dia..
Aku mesti minta maaf kat dia..
walaupun aku tak buat salah !
Ya Allah...
Panjangkanlah umur dia lagi..
Ya Allah..
:'(